BEZPIECZEŃSTWO AGV I WÓZKÓW WIDŁOWYCH

Intralogistyka i logistyka zakładowa to obszary zarządzania przedsiębiorstwem obejmujące organizację, realizację i optymalizację wewnętrznego przepływu materiałów oraz produktów w magazynach i na liniach produkcyjnych. Sprawność oraz efektywność w tym zakresie są ważnymi elementami sprzyjającymi budowaniu przez firmy przewagi konkurencyjnej, dlatego warto być zorientowanym w dobrych praktykach oraz najnowszych trendach w transporcie wewnętrznym. W artykule przedstawiamy je na przykładach popularnych elementów systemów intralogistycznych – tych wykonawczych, jak przenośniki, wózki widłowe, wózki samojezdne AGV i układnice regałowe, ale też z dziedziny planowania i zarządzania zasobami (oprogramowanie, systemy lokalizacji i identyfikacji).

Posłuchaj
00:00
Spis treści

BEZPIECZEŃSTWO AGV I WÓZKÓW WIDŁOWYCH

W wózkach samojezdnych wdrażane są automatyczne zabezpieczenia, oparte przede wszystkim na skanerach laserowych. Urządzenia te skanują otoczenie AGV. W przypadku, gdy wykryją naruszenie granicy strefy o zapisanym w ich sterowniku promieniu, podejmują akcję, zwalniając albo całkiem się zatrzymując. W przypadku wózków widłowych w dużym stopniu bezpieczeństwo pozostaje w gestii kierującego. Dlatego aby ani on, ani pozostały personel zakładu nie ucierpieli w wypadkach z udziałem tych pojazdów, trzeba przestrzegać kilku zasad.

Przede wszystkim do kierowania wózkami widłowymi mogą być dopuszczone wyłącznie osoby, które zostały w tym kierunku przeszkolone i posiadają wymagane uprawnienia. Kierowcy i reszta załogi powinni być odpowiednio ubrani. Ważne elementy ich stroju to: kask, buty robocze i ubranie, dzięki któremu będą dobrze widoczni.

Ponadto nie powinno się obsługiwać tych pojazdów brudnymi rękoma, na przykład pokrytymi smarem, które mogłyby się przez to ześlizgnąć z elementów sterowania. Nie wolno prowadzić bez zapiętych pasów, a przed włączeniem wózka kierowca musi mieć pewność, że stabilnie siedzi w kabinie, a żadna część jego ciała nie znajduje się poza nią. Nie wolno przekraczać dopuszczalnej prędkości. Trzeba omijać nierówności, śliskie powierzchnie i obiekty, które mogą spowodować utratę kontroli nad pojazdem albo przemieszczenie się ładunku.

Spis treści
Powiązane treści
Wielowarstwowy skaner R2300 poprawia efektywność pojazdów AGV w intralogistyce
E-trendy w logistyce? Sprawdzamy, jak odpowiada na nie robotyka i automatyzacja
Rynek technologii cyfrowych w logistyce będzie rósł o 22% rocznie
Skanery laserowe dla pojazdów AGV
MOBOT – nowoczesny transport mobilny odpowiadający na potrzeby rynku
Japonia tworzy ogólnokrajową inteligentną platformę logistyczną
Transport mobilny firmy SEW-Eurodrive - Wózki AGV do indywidualnych zastosowań
Intralogistyka w praktyce by Myzer – "Everything is possible"
Zobacz więcej w kategorii: Temat miesiąca
Roboty
Automatyzacja i robotyzacja sortowania, pakowania, paletyzacji
Przemysł 4.0
Sztuczna inteligencja i cyfrowy przemysł
Artykuły
Wod-kan, uzdatnianie wody i oczyszczanie ścieków
Roboty
Produkcja spożywcza, farmaceutyczna i medyczna - nowe technologie i wysoka czystość
Komunikacja
Szkolenia w przemyśle
Silniki i napędy
Kompendium serwonapędów i Motion Control
Zobacz więcej z tagiem: Roboty
Prezentacje firmowe
Rozwój robotyzacji w zastosowaniach heavy-duty - precyzja przy dużych obciążeniach
Gospodarka
Robot-surogatka: technologiczna rewolucja czy etyczna bomba?
Gospodarka
Infineon rozwija roboty humanoidalne, wykorzystując technologię firmy Nvidia

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów