Trendy w konstrukcji przenośników

Kolejny trend w konstrukcji transporterów to energooszczędność. W tym zakresie stosowane są różne podejścia. Przykładowo w przypadku pasów w przenośnikach taśmowych, zwłaszcza tych przeznaczonych do przenoszenia ciężkich ładunków, o ostrych krawędziach, m.in. w górnictwie, dąży się do uzyskania ich jak największej wytrzymałości, przy równoczesnej lekkości oraz zmniejszeniu oporów toczenia. To przynosi oszczędność energii zasilającej transporter. Zapewniają to nowe materiały i ich połączenia, przykładowo zastępowanie standardowych wzmocnień pasów z metali tymi z tworzyw sztucznych.

Oprócz tego rozruch i zatrzymanie przenośników są optymalizowane z uwzględnieniem specyfiki transportu delikatnych i niestabilnych ładunków. Opracowuje się też transportery, które mogą wyrównywać, obracać, przyspieszać lub zwalniać ładunki, bez użycia prowadnic i skomplikowanych elementów pozycjonujących.

W przykładowej konstrukcji tego typu wykorzystywane są pasy zbudowane z modułów, w które wbudowano swobodnie obracające się rolki, ustawiane pod kątem w stosunku do kierunku ruchu taśmy, którymi można sterować oddzielnie lub grupowo. Stykając się z ładunkami, rolki przekierowują je, na przykład w poprzek pasa, przesuwając je w stronę krawędzi przenośnika albo, w przypadku tych doprowadzanych z różnych przenośników i z tego powodu poustawianych pod różnymi kątami, pozycjonują je w jednej linii. Takie pasy zastosowanie znajdują również na liniach sortowania, na których rozdzielają ładunki na strumienie, następnie przekierowywane na oddzielne transportery.

Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów
Dowiedz się więcej

Prezentacje firmowe

Zobacz również